De visuele identiteit bestaat uit de zichtbare elementen van je merk. Een goede visuele identiteit is concreet, herkenbaar en sluit aan bij de waarden van jouw bedrijf. Deze identiteit wordt doorgevoerd in jouw communicatie-uitingen, logo, kleurenpalet en stijl van film en fotografie. Denk daarbij ook hoe je jezelf presenteert op sociale media.
Dit is een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf omdat dit de eerste indruk is die klanten van jouw bedrijf krijgen. Het is het gezicht van jouw onderneming. Een juiste visuele identiteit laat meteen zien wie je bent en wat de achterliggende gedachten zijn van je bedrijf. Dit helpt om de juiste klanten aan te trekken. Daarnaast geeft het een professionele uitstraling. Als je jouw visuele identiteit consequent doorvoert creëer je hiermee herkenbaarheid en maak je je bedrijf gedenkwaardig.
Wij bepalen jouw visuele identiteit aan de hand van jouw bedrijfDNA. Zo brengen wij eerst o.a. jouw kernwaarden, tone of voice en missie in kaart. Vervolgens bepalen wij hoe we dit het beste kunnen vertalen naar visuele uitingen die passen bij jouw bedrijf.