Dienst

Visuele identiteit

De visuele identiteit bestaat uit de zichtbare elementen van je merk. Een goede visuele identiteit is concreet, herkenbaar en sluit aan bij de waarden van jouw bedrijf. Deze identiteit wordt doorgevoerd in jouw communicatie-uitingen, logo, kleurenpalet en stijl van film en fotografie. Denk daarbij ook hoe je jezelf presenteert op sociale media.

Dit is een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf omdat dit de eerste indruk is die klanten van jouw bedrijf krijgen. Het is het gezicht van jouw onderneming. Een juiste visuele identiteit laat meteen zien wie je bent en wat de achterliggende gedachten zijn van je bedrijf. Dit helpt om de juiste klanten aan te trekken. Daarnaast geeft het een professionele uitstraling. Als je jouw visuele identiteit consequent doorvoert creëer je hiermee herkenbaarheid en maak je je bedrijf gedenkwaardig.

Wij bepalen jouw visuele identiteit aan de hand van jouw bedrijfDNA. Zo brengen wij eerst o.a. jouw kernwaarden, tone of voice en missie in kaart. Vervolgens bepalen wij hoe we dit het beste kunnen vertalen naar visuele uitingen die passen bij jouw bedrijf.

Vraag een offerte aan

Veelgestelde vragen

Wat is visuele identiteit?

De visuele identiteit bestaat uit de zichtbare elementen van je merk. Een goede visuele identiteit is concreet, herkenbaar en sluit aan bij de waarden van jouw bedrijf. Deze identiteit wordt doorgevoerd in jouw communicatie-uitingen, logo, kleurenpalet en stijl van film en fotografie. Denk daarbij ook hoe je jezelf presenteert op sociale media.

Wat zijn de voordelen van een juiste visuele identiteit?

Jouw visuele identiteit is de eerste indruk die klanten van jouw bedrijf krijgen. Het is het gezicht van jouw onderneming. Een juiste visuele identiteit laat meteen zien wie je bent en wat de achterliggende gedachten zijn van je bedrijf. Dit helpt om de juiste klanten aan te trekken. Daarnaast geeft het een professionele uitstraling. Als je jouw visuele identiteit consequent doorvoert creëer je hiermee herkenbaarheid en maak je je bedrijf gedenkwaardig.

Hoe bepalen wij jouw visuele identiteit?

Wij bepalen jouw visuele identiteit aan de hand van een aantal vraagstukken. Zo brengen wij eerst o.a. jouw kernwaarden, tone of voice en missie in kaart. Vervolgens bepalen wij hoe we dit het beste kunnen vertalen naar visuele uitingen die passen bij jouw bedrijf.

Waarvoor gebruiken wij jouw visuele identiteit?

Wij gebruiken jouw visuele identiteit als basis voor onze producten. Wij vertalen jouw visuele identiteit namelijk naar film, fotografie of sociale media content. Hierdoor geef je je bedrijf een professionele uitstarling en wek je herkenbaarheid op.

Wat is het verschil tussen merkidentiteit en visuele identiteit?

De merkidentiteit van een bedrijf zijn alle elementen die het merk een gezicht geven in de markt. Dit heeft betrekking op o.a. de tekst, tone of voice, design, strategie etc. Visuele identiteit is een onderdeel van merkidentiteit en is in feite hetzelfde als beeldtaal. Het gaat om de visuele aspecten zoals kleurgebruik, lettertypes, film-en fotografie stijl.

Wij staan voor je klaar

Van het in beeld brengen van jouw bedrijf tot aan het beheren van jouw sociale mediakanalen. Wij staan altijd open voor een kennigsmakingsgesprek om de verschillende mogelijkheden te bespreken.

Gratis kennismakingsgesprek